den eviga diskussionen

När norrlänningar och sörlänningar träffas är en vanlig diskussion huruvida plättar är pannkakor och pannkakor är ugnspannkakor. Jag bor som bekant i södra Sverige för tillfället och för att missförstånd inte ska uppstå händer det att jag måste släppa på min heder för en liten stund och kalla plättar för pannkakor. Sagt och gjort, på jobbet var det soppa och småplättar till lunch för någon dag sedan. Jag tänkte att, för att inte förvirra de små liven så skulle jag fråga om de ville ha pannkakor efter soppan, tror ni inte jag blir tillrättavisad med orden: "Det heter inte pannkakor! Det heter plättar!"? Så trots att jag valde att släppa på min heder blev det likförbannat helt fel.

Småplättar
Plättar
Pannkaka/Ugnspannkaka

That's the way it is!!

Kommentarer
Postat av: Lina Lundgren

haha! den där diskussionen hade jag i fredags me en kille och en tjej. om plättar och pannkaka alltså :D

2009-01-20 @ 00:19:04
URL: http://linalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0