there's a lot of things to do before you die

Att få den stora äran och jobba som städerska emellanåt är något jag inte gör med entusiasm. Långt ifrån. Jag är verkligen usel på att städa, att plocka fram dammsugaren kan i min värld vara en procedur som tar upp till 2-3 veckor och det säger väl lite om mitt städintresse. Det är helt enkelt obefintligt. Jag har ingen som helst aning vilka medel som ska sprutas var och det skulle inte förvåna mig om jag gnuggat toalettstolarna med fönsterputs och skurat golvet med tvål. Men som jag nämnde i det förra inlägget så är åtminstonde tanken som räknas, ibland.

För övrigt var jag på anställningsintervju idag. Jag tror att jag lyckades med konststycket att tala sammanhängande i alla fall, det är något jag inte brukar göra i obehagliga situationer. Jag spelar med höga kort, bluffar och prisar norrland, det verkar uppenbarligen gå hem. Kanske är det en gnutta självsäkerhet och en liten dos vita lögner som behövs? Det blir ju trots allt vad man gör det till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0