Glöd!

Mitt sinnestillstånd är rent ut sagt kaotiskt. Ena stunden vill jag skrika tills luften tar slut och andra stunden hoppar jag runt på små rosa fluffiga moln. Jag känner mig kluven, nästintill schizofren. Kanske är det såhär man ska känna sig när åldern börjar ta ut sin rätt. Vid 20 års ålder ska du agera vuxen, du ska sköta dina räkningar på egen hand, ha en fast inkomst, bespisningen och toalettbehoven är inte att förglömma heller, och även om jag bara har mig själv att ta hand om känns det som att mitt ego gör allt för att jävlas. Vi kommer inte överens så bra helt enkelt. Tack och lov är jag rumsren och kan torka mig själv i röven.

För en stund sedan ville jag skrika, kanske var det tanken på att jag skrek som fick mig på bättre humör, eller så var det kanske att jag vann över mitt ego och lyckades kasta iväg hela fyra(!) stycken arbetsansökningar. Förvisso var standarden på både mitt personliga brev och CV lågt under vad som klassas som godkänt, men det är tanken som räknas. Det är alltid tanken som räknas, glöm aldrig det.

Kommentarer
Postat av: LinaLundgren

Sally, jag vill komma till gbg och hälsa på dig nuuuu! :P

2008-10-22 @ 21:15:33
URL: http://linalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0