Sagan om ett paraply

Att bo i en regnig och snölös kuststad såhär i december är något jag inte är van vid, hemma i norr är det massor med snö och förbannat kallt och här springer jag omkring och snorar i min sommarjacka. Var i alla fall på uppdrag idag, att hitta ett nytt paraply eftersom jag har minne som en guldfisk och har förlagt två stycken inom loppet av en månad. Så jag köttade mig in i julruschen mitt i Nordstan, fick halvt om halvt panik eftersom jag hatar stora folksamlingar, att folk dessutom går sakta alternativt springer rakt in i ryggen på en är ju inte direkt pluspoäng för min torgskräck. Till saken; jag fann ett billigt paraply på Stadium, ett spetsigt dessutom (till min lycka). Detta paraply kan mycket möjligt komma att bli ett mordvapen om jag blir tillräckligt frustrerad så därför ämnar jag inte att handla julklappar i Göteborg, för allas säkerhet. Julefrid gott folk, julefrid!

Kommentarer
Postat av: Lina

haha! ta de lugnt me paraplyerna! ;D

2008-12-04 @ 15:39:24
URL: http://linalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0