winter in October

Det är inte höst längre, det snöar och marken är vit och det är så sjukt kallt utomhus, jag tror det kallas för vinter. Men allt blev så mycket kallare då jag lämnade Umeå igår och det gör mig ledsen. Och inatt drömde jag om björnar och gamla klasskompisar som blivit tillfångatagna nere i björngrottan och torterats av barn. Jag är inte så bra på att drömma bra grejer längre. Helt kass på det faktiskt.

Om en vecka åker vi till Stockholm och jag kommer nog bli tvungen till att tömma mitt fjuttiga sparkonto som av någon konstig anledning börjar bli tomt. Men jag hoppas att det blir en lyckad resa i alla fall och att vi kanske lyckas boka boende snarast så vi har någonstans att bo när vi väl kommer fram.

Vet du vad Gorbatjov sa dagen efter Tjernobyl-olyckan?
Igår ba "tjoff!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0