Tredje gången gilt

Jag har nog aldrig varit en bloggare, har gjort ett fåtal försök men det har slutat upp i ointresse varenda gång. Tredje gången gilt.

Idag har jag lärt mig att laga en ny maträtt i min lägenhet utan kök. Potatismos och varmkorv, en simpel maträtt. Men utan kokmöjligheter så blir det lite knepigare, det tog mig nästan ett år att komma på hur jag kunde koka nudlar. Lösningen är vattenkokare. Det är en fin uppfinning. Så hädanefter kan jag kombinera nudlar med korv och mos.

Idag utforskade jag även min källare, jag hittade en bastu. Kruxet är att min nyckel inte passar till alla dörrar. Har exempelvis inte tillgång till tvättstugan, det problemet löser jag dock med att kånka hem en väska tvätt till mamma varje gång jag hälsar på henne. Och igår tvättade jag lite kläder i duschen, det är ett hårt liv att vara student, men vad gör man inte för att bo själv? I alla fall, bastun, vågade inte testa nyckeln eftersom jag hörde mansröster bakom dörren, men tänk vad underbart om nyckeln passar! Ett nytt tidsfördriv. Ett naket tidsfördriv.

Kommentarer
Postat av: Tyler

Hehe..så du e en bastubadare? =)
Det e säkert nån gubbe som e ansvarig för bastun, så måste man låna nyckel av honom.

2006-10-04 @ 00:45:56
Postat av: Camila

Oh yeah! Basty party hos dig då, nästa!!
Efter en lång och hård Grey´s anatomy kväll.
Låter underbar. Jag börjar smida planer direkt!

2006-10-04 @ 13:18:34
URL: http://blogg.passagen.se/caasun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0