En dag från helvetet.

Jag har varit arg. Jag brukar inte vara arg men idag har jobbet varit ett helvete. Springa fram och tillbaka, fylla på grejer, vara trevlig, laga mat, ta betalt, städa, diska, svara i telefon, osv osv osv. På åtta timmar hann jag inte sitta ner i fem minuter inte ens en minut, jag hann inte ens gå på toaletten. Två timmar i rad gjorde jag i snitt ett skrovmål i minuten. Och inte får man mer betalt för det heller.

Nåja, tillslut rann allt tålamod undan och jag blev en ragata och hatade allt som var hungrigt och jag hatade barn som skrek och telefoner som aldrig slutade ringa och jag hatade folk med specialbeställningar och hockeyföräldrar och hockeybarn och jag hatade min egen existens. Det jag nästan hatar mest av allt är att jag kommer att drömma konstant om hamburgare inatt, så ännu är det inte färdigjobbat.

Lyckades städa undan det jag skulle, skynda mig hem och ta en tvåminutersdusch och sen iväg med tåget. Väl hemma i Luleå kastade jag i mig ett gäng panodil och åt en burk äppelpaj. Nu börjar mina fötter värka men det är färdigstressat för stunden i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0