Socialt begåvad jävla veganjävel

Hej gott folk.

Jag har haft praktik och på mitt omdöme stod det att jag var en "socialt begåvad person som snabbt kom in i gruppen". Socialt begåvad är kul, för det är jag verkligen inte. Och mina vänner instämmer. Och min mentor skrattade och höll uppenbarligen med om det också. Ibland gillar jag att bli kallad för saker som jag inte är. Socialt begåvad är ett exempel. Det är en grej jag kommer att leva länge på. En gång på högstadiet blev jag kallad för "jävla veganjävel", jag lever på det fortfarande. Det var fem år sen. Så på mitt CV som ska skrivas inom kort skall jag utnämna mig själv som en "socialt begåvad jävla veganjävel". Jag är ingen vegan heller och har aldrig varit. Men det kanske drar till sig uppmärksamhet.

Natten mot lucia ska vi ha luciavaka i skolan. Det var min idé. Vi ska spela roliga spel och skratta åt dåliga skämt. Det är vi bra på. Och på onsdag ska vi vara trötta och dvala oss igenom luciadagen. Det blir fint. Min klass är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0