En juldagsdröm

En våg av panik sköljde över mig igår, tog dock tjuren i hornen och drog iväg på en husfest. Finklädd med slips och allt. Det blev en lyckad kväll, med blåmärken och spyor och klockan fyra stupade jag i säng. Det intressanta var väl dock inte själva kvällen, natten och dess drömmar var bra mycket lustiga.

Drömde att jag aldrig gick hem från krogen, istället kom alla lärare på skolan och var stupfulla, de fixade ihop mig med en kille och jag blev kär direkt, väl påväg hem såg jag en man bli överkörd av en buss och en unge bli klämd mellan en bil och en mur. Tog en buss som skulle ta mig hem, lyckades bråka med busschauffören och plötsligt var vi i öknen, han gav mig ett paket som jag vägrade öppna. Tillslut öppnade han det åt mig och ut vällde massa småkryp som bara förökade sig hela tiden. Sen var jag i min lägenhet som hade förvandlats till ett kollektiv och krypen var överallt och förökade sig i en jäkla fart, en tjej jag ogillar hade sitt rum på toaletten och mitt rum delade jag med någon galen man. Killen som jag förälskat mig i bodde tydligen också där någonstans i röran mer än så hann inte hända i drömmen eftersom jag vaknade upp en aningen skärrad.

Jo, i en "sekvens" promenerade jag ute på gatan i Älvsbyn, klockan var fortfarande fyra och Filip och Fredrik var där för att spela in ett avsnitt av "Ett herrans liv" så jag hängde efter dem tills de körde iväg mig.

Det är kul att skriva ner sina drömmar. Ska nog börja göra det och sammanfatta det till en bok eller nåt vid ett senare tillfälle. För "fantasin" upphör aldrig att förvåna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0